X-akták TOP 10
2011.02.05. 19:51
Akkor itt vannak az ígért top 10 epizódok, az egész sorozatra vonatkozóan, a tovább mögött.
Leszögezném azt, hogy természetesen önmagukban ezek az epizódok nagy része nem állná meg a helyét, azért tetszettek ennyire, mert előtte már sok részt láttam, és ezek külön kiemelkedtek azok közül valamiért. Ezen okból kifolyólag a két karakter, Mulder és Scully személye is nagyban hozzájárul ezen epizódok ittlétének.
Tehát akkor a kilenc évad top 10-e:
1. 3x20. Jose Chung's From Outer Space. Tudom, elég gáz első helyre rakni egy poénos epizódot, mégsem tudtam kihagyni. Vegyük úgy, hogy a top 3 egyenrangú :) Ez az első és egyben legzseniálisabb ilyen epizód a sorozatban.
2. 4x02. Home. Ez a rendhagyó epizód mindenképp a dobogón helyezkedik el. Az abberált család, a zenére gyilkolás, a ház megtámadása stb...
3. 4x17-18. Tempus Fugit; Max. Ez az elképesztő, de egyben remekül összerakott epizód is helyet érdemel az elsők között. Egy vadászgép lelövi az UFO-t, ami épp egy utasszállítót térít el? Huh.
4. 5x12. Bad blood. A vámpíros ügy, amikor mindketten elmesélik a saját szemszögükből a történetet. Azok a kifigurázások egyszerűen zseniálisak voltak.
5. 6x04-06. Dreamland I-II. A legtöbb röhögést szállító testcserés duplarész. Az a jelenetsor egyszerűen mindent visz.
6. 6x21. Field Trip. Igen, ennek mindenképp helye van a legjobbak között. Semmi sem az, aminek látszik köszönhetően a fogvatartó gomba spóráknak. A végén a csavar pedig csak hab a tortán.
7. 4x20 Small potatoes ÉS 7x19. Hollywood A.D. Most kicsit csaltam, hiszen kettő részt vettem egy szám alá, de csak így férhettek fel a listára. Mindkettő poén epizód, az előbbi a Mulder alakfelvevős, utóbbi pedig a filmkészítős (eltekintve a röhejesen szar rész végi egy perctől).
8. 6x03. Triangle. Ez sem maradhat ki. Bermuda háromszög, más időben, egy helyen, valamint a bravúros kamerakezelés.
9. 5x19 Folie a Deux. A túszdráma és a fényben járó szörny.
10. 4x24. Getshemane. Az egyik legjobb évadzáró. Havas hegyen a földönkívüli, a boncolás, majd pedig a cliffhanger, hogy Mulder fejbelőtte magát.
+ 9x19-20. The Truth. Igazából ez egy olyan epizód, amit bárhova be lehetne illeszteni, első helyre, másodikra, középre. A kérdésekre válaszokat adtak, rengeteg szereplő újra feltűnt, kétségtelenül helye van a legjobbak között. Azonban nem akartam elvenni a lehetőséget a többi kiemelkedő rész elől, így a sorozatzáró epizód egy plusz szekcióba kerül nálam (akár egy filmként is fel lehetne fogni).
Különdíjasok, de a listára már nem fértek fel:
- 1x08 Ice. Az első évad egyik legjobbja, emlékezetes marad többek között Carpenter: The Thing hasonlósága miatt is.
- 3x12 War of the Coprophages. Ez is mehetett volna a listára, a csótányos, képzeljük oda a középmezőnybe :D Remek feszültség adagolás és az ominózus csótány átfutás a képernyőn.
- 5x03. Unusual Suspects. Az első külön epizódja a Lone Gunmennek, ez is említést érdemel, mert jó kis fun rész volt.
- 8x20-21 Essense - Existence. Igaz ez már a végefele van, de itt Mulder jelen van, és a legizgalmasabb évadzáró címét mindenképp elnyeri. A menekülések a szuperkatona ellen nagyon jó tempót diktáltak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tenacious D 2011.03.01. 19:28:07
stargatelost · https://twitter.com/stargatelost 2011.03.04. 16:52:31
Martin Astin 2011.11.12. 16:57:21
9. Never Again
8. Via Negativa
7. Die Hand die verletzt
6. Detour
5. Nisei
4. Home
3. Paper Hearts
2. The Erlenmeyer Flask
1. Clyde Bruckman's Final Repose